Při navázání spolupráce pracovnice nejdříve musely získat důvěru dětí. „Potýkali jsme se na začátku s nedůvěřivostí ze strany dětí. Nejdříve jim nebylo jasné, že jde především o práci s nimi a veřejností, že se podívají, jak funguje úřad, že budou moci být v kontaktu s pracovníkem v podobném věku a že jim nabídneme i semináře týkající se cestování, práce v zahraničí, kurzů vaření, atd.,“ popisuje začátky Žaneta Musilová, koordinátorka celého projektu. Možnosti bydlení nebo jaká je v místě spolková činnost dětem představil zástupce obce, který jim byl i takovým mentorem. Této role se většinou ujal starosta.
Podle ní se ale vše postupem času změnilo a děti byly z připravených aktivit nadšené. To potvrzuje i účastník projektu Kristián a dodává:“ „Získal jsem informace o tom, jak hospodařit s penězi, jak sestavovat rozpočet domácnosti, dobré příklady ze života. Nebyla to suchá teorie jako ve škole,”