Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28
setkání vedoucích učitelů školních parlamentů a žákovských samospráv
29 30 31 1 2
3
Seminář - změny v legislativě MŠ
4
Desatero výživy dětí - pí Drobná
5
6. setkání PS pro rozvoj MG - únor 2020
6
Tradiční setkání členů MAS Hradecký venkov
V Trutnově proběhlo sdílení zkušeností pedagogů mateřských škol
Sdílení zkušeností II Trutnov MŠ Srdíčko
7 8 9
10
Seminář - změny v legislativě ZŠ
11 12 13
Prezentiáda 2020
14 15 16
17 18
Libčanská básnička 2020
19
Seminář s Vratislavem Holečkem z Mozaiky
20 21 22 23
24 25 26
CHARANGA - konference pro učitele hudební výchovy
27
soutěž Bezpečně na sjezdovce
28 29 1
Drobečková navigace

Úvod > Hradecký venkov > Aktuality > Znáte QUESTING?

Znáte QUESTING?



Znáte QUESTING?
A víte, že i u nás v Hradci jsou hledačky?
Quest neboli hledačka se podobá naučné stezce; je to stálá trasa, která vede terénem (v obci, městě či ve volné krajině), ale nezatěžuje prostředí cedulemi, tabulemi, značkami či ukazateli. Vše, co hledači čili quester na trase hledačky potřebuje, je text hledačky a mapka, tužka, všímavé smysly a bystrý úsudek.

Questing má svůj původ v anglickém letterboxingu, který se rozvíjí od poloviny 19. století. Výchovný a vzdělávací potenciál questingu odhalil v 80. letech 20. století americký učitel a spisovatel David Sobel (jeden z klíčových autorů filosofie i praxe místně zakotveného učení), zpracoval  metodiku a zpřístupnil tak questing nejrůznějším zájemcům jako komunitní a vzdělávací aktivitu. V USA se tvorba questů neboli hledaček využívá při výuce založené na principech místně zakotveného učení již více než 30 let. První hledačky v České Republice vznikly v roce 2012 převážně jako výsledek komunitních aktivit zájemců o místní přírodní, kulturní a historické dědictví. V současnosti je u nás odhadem 100 funkčních hledaček různé kvality a zaměření.

Autory hledaček mohou být žáci a studenti od druhého ročníku základní školy až po vysokoškoláky. Tvorba hledačky v rámci místně zakotveného učení vyžaduje kvalitní přípravu a trvá obvykle několik měsíců; žáci vybírají téma, mapují terén, pracují s primárními zdroji, v rámci mezipředmětového projektového vyučování navrhují trasu hledačky, texty, indicie a tajenku, kreslí mapu. Výsledný produkt, hledačka, je pak k dispozici škole, občanům i návštěvníkům obce jako vzdělávací aktivita rozvíjející vztah k místu.

Více na www.questing.cz


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů