Fulltextové vyhledávání

web - úvodní foto.png

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28
Osobnostní a komunikační rozvoj prostřednictvím příběhů
29 30 1 2
Už víme, jak se vaří sirob
KSP - výlet do Mžan
3
4
7P z PPUČ pro MŠ/ZŠ aneb „Jak zaměřit učení dětí ve škole na základní gramotnosti
5 6 7
Představení projektu Hmyz-včela medonosná
8 9 10
11 12 13
Den učitelů
14 15
Krajská konference k podpoře nadaných dětí a žáků v mateřských a základních školách
16 17
18 19
11. setkání PS F
20
Seminář Práce s chybou
21
Exkurze pro knihovníky do městské a galerijní knihovny v Novém Městě na Moravě
22
Exkurze pro knihovníky do městské a galerijní knihovny v Novém Městě na Moravě
23
Sousedské setkání ve Lhotě pod Libčany - 23. 10. 2021
24
25 26 27 28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Hradecký venkov > Aktuality > Znáte QUESTING?

Znáte QUESTING?



Znáte QUESTING?
A víte, že i u nás v Hradci jsou hledačky?
Quest neboli hledačka se podobá naučné stezce; je to stálá trasa, která vede terénem (v obci, městě či ve volné krajině), ale nezatěžuje prostředí cedulemi, tabulemi, značkami či ukazateli. Vše, co hledači čili quester na trase hledačky potřebuje, je text hledačky a mapka, tužka, všímavé smysly a bystrý úsudek.

Questing má svůj původ v anglickém letterboxingu, který se rozvíjí od poloviny 19. století. Výchovný a vzdělávací potenciál questingu odhalil v 80. letech 20. století americký učitel a spisovatel David Sobel (jeden z klíčových autorů filosofie i praxe místně zakotveného učení), zpracoval  metodiku a zpřístupnil tak questing nejrůznějším zájemcům jako komunitní a vzdělávací aktivitu. V USA se tvorba questů neboli hledaček využívá při výuce založené na principech místně zakotveného učení již více než 30 let. První hledačky v České Republice vznikly v roce 2012 převážně jako výsledek komunitních aktivit zájemců o místní přírodní, kulturní a historické dědictví. V současnosti je u nás odhadem 100 funkčních hledaček různé kvality a zaměření.

Autory hledaček mohou být žáci a studenti od druhého ročníku základní školy až po vysokoškoláky. Tvorba hledačky v rámci místně zakotveného učení vyžaduje kvalitní přípravu a trvá obvykle několik měsíců; žáci vybírají téma, mapují terén, pracují s primárními zdroji, v rámci mezipředmětového projektového vyučování navrhují trasu hledačky, texty, indicie a tajenku, kreslí mapu. Výsledný produkt, hledačka, je pak k dispozici škole, občanům i návštěvníkům obce jako vzdělávací aktivita rozvíjející vztah k místu.

Více na www.questing.cz


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů