Fulltextové vyhledávání

Komunitní sociální práce na venkově

Od letošního roku mapuje tým sociálních pracovnic situaci na území obcí mikroregionů Nechanicko a Urbanická brázda. Cílem KSP je zavést v malých obcích systematickou komunitní sociální práci, kdy budou aktivizovány cílové skupiny – osoby pečující o jiné osoby, samoživitelé, senioři, osoby ohrožené předlužeností, menšiny, osoby s handicapem, negramotní apod. Tyto osoby se ve spolupráci se samosprávou a místní komunitou budou podílet na řešení své nepříznivé životní situace. Činnost týmu KSP je pro všechny zdarma.

 výřez.png

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31
Práce s chybou
Třídnické hodiny
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
8. setkání PS pro financování - srpen 2020
18 19 20
21 22 23 24
Lesní pedagogika
25 26 27
28 29 30 1 2 3
SEMINÁŘ Jak na sucho v zahradě
4
Drobečková navigace

Úvod > Hradecký venkov > Aktuality > Znáte QUESTING?

Znáte QUESTING?



Znáte QUESTING?
A víte, že i u nás v Hradci jsou hledačky?
Quest neboli hledačka se podobá naučné stezce; je to stálá trasa, která vede terénem (v obci, městě či ve volné krajině), ale nezatěžuje prostředí cedulemi, tabulemi, značkami či ukazateli. Vše, co hledači čili quester na trase hledačky potřebuje, je text hledačky a mapka, tužka, všímavé smysly a bystrý úsudek.

Questing má svůj původ v anglickém letterboxingu, který se rozvíjí od poloviny 19. století. Výchovný a vzdělávací potenciál questingu odhalil v 80. letech 20. století americký učitel a spisovatel David Sobel (jeden z klíčových autorů filosofie i praxe místně zakotveného učení), zpracoval  metodiku a zpřístupnil tak questing nejrůznějším zájemcům jako komunitní a vzdělávací aktivitu. V USA se tvorba questů neboli hledaček využívá při výuce založené na principech místně zakotveného učení již více než 30 let. První hledačky v České Republice vznikly v roce 2012 převážně jako výsledek komunitních aktivit zájemců o místní přírodní, kulturní a historické dědictví. V současnosti je u nás odhadem 100 funkčních hledaček různé kvality a zaměření.

Autory hledaček mohou být žáci a studenti od druhého ročníku základní školy až po vysokoškoláky. Tvorba hledačky v rámci místně zakotveného učení vyžaduje kvalitní přípravu a trvá obvykle několik měsíců; žáci vybírají téma, mapují terén, pracují s primárními zdroji, v rámci mezipředmětového projektového vyučování navrhují trasu hledačky, texty, indicie a tajenku, kreslí mapu. Výsledný produkt, hledačka, je pak k dispozici škole, občanům i návštěvníkům obce jako vzdělávací aktivita rozvíjející vztah k místu.

Více na www.questing.cz


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů