Fulltextové vyhledávání

Komunitní sociální práce na venkově

Od letošního roku mapuje tým sociálních pracovnic situaci na území obcí mikroregionů Nechanicko a Urbanická brázda. Cílem KSP je zavést v malých obcích systematickou komunitní sociální práci, kdy budou aktivizovány cílové skupiny – osoby pečující o jiné osoby, samoživitelé, senioři, osoby ohrožené předlužeností, menšiny, osoby s handicapem, negramotní apod. Tyto osoby se ve spolupráci se samosprávou a místní komunitou budou podílet na řešení své nepříznivé životní situace. Činnost týmu KSP je pro všechny zdarma.

 výřez.png

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31
Práce s chybou
Třídnické hodiny
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
8. setkání PS pro financování - srpen 2020
18 19 20
21 22 23 24
Lesní pedagogika
25 26 27
28 29 30 1 2 3
SEMINÁŘ Jak na sucho v zahradě
4
Drobečková navigace

Úvod > Hradecký venkov > Aktuality > Výsledky ankety na zemědělském dnu

Výsledky ankety na zemědělském dnu



Jakou dáváte důelžitost spolupráci školy a rodiny? 1-5 (5= nejvyšší)

Odpovědi:

5 - 14x

4 - 1x

3 - 4x

 Komentář:

Většina dotázaných (zhruba 73%) měla dojem, že spolupráce školy a rodiny je klíčová. Nikdo z dotázaných neodpověděl 1 ani 2. I přes to byli někteří dotázaní, kteří odpověděli 3 velmi skeptičtí. Považují spolupráci školy a rodiny spíše jako přehazování problémů a domnívají se, že by si každá instituce měla řešit problémy sama. Jelikož jsme měli možnost dotázat se i mnohých učitelů-rodičů, zjistili jsme, že ze strany školy je spolupráce rodiny velice důležitá.

  

Definujte atmosféru v českém školství jedním slovem

 Odpovědi:

spíše záporné: hrůza 2x, špatné, neúcta k pedagogům, nekomplexní, špatný přístup učitelů, děti nemají úctu k učitelům, málo praktických činností, napětí, diktatura, chaos, blbá nálad 2x, zastaralé, neumí zaujmout

spíše kladné: dobrý 5x, ucházející 2x, z historického hlediska vzkvétá, uvolněná

 Komentář:

Skoro ⅔ dotázaných hodnotí české školství spíše negativně, někteří dokonce slovy jako: diktatura, chaos. Kladných odpovědí byla zhruba jedna třetina. Od dotazovaných bylo velice silně patrné, jestli mají osobní dobrou nebo špatnou zkušenost.

 

 Jak byste zvýšili důvěru v pedagogy a prestiž jejich pozice?

 Odpovědi:

více práce a kontaktu s rodiči 6x, zvýšení platu 3x, přísnější systém a vyšší pravomoce učitelů, podpora pedagoga ze strany rodičů, mimoškolní aktivity 3x, osobnost ředitele /vedení, zaměření na zahraniční zkušenosti pedagogů, staré struktury, více psychologického vzdělání, vyšší autorita, vstřícnost a otevřenost vůči dětem

 Komentář:

Na této otázce byl patrný dopad předchozí otázky, která se ptala na vztah rodičů a školy. Celkem 6 dotázaných pak odpovědělo, že prestiž pozice pedagoga by byla zlepšena díky kontaktu a práci s rodiči. Celkem třikrát bylo zodpovězeno, že by mělo dojít ke zvýšení platu pedagogů jako formy motivace a stejně tak bylo třikrát zodpovězeno, že bylo být organizováno více mimoškolních aktivit. Mezi inovativní myšlenky pak můžeme zařadit: zvýšení důrazu na vzdělání v zahraničí či psychologického vzdělání a otevřenost a větší přátelskost vůči dětem. Na druhou stranu byla uvedena i odpověď, která chce návrat ke starým strukturám.

výstup (1).jpgvýstup (2).jpg

výstup (3).jpg


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů