Jakou dáváte důelžitost spolupráci školy a rodiny? 1-5 (5= nejvyšší)
Odpovědi:
5 - 14x
4 - 1x
3 - 4x
Komentář:
Většina dotázaných (zhruba 73%) měla dojem, že spolupráce školy a rodiny je klíčová. Nikdo z dotázaných neodpověděl 1 ani 2. I přes to byli někteří dotázaní, kteří odpověděli 3 velmi skeptičtí. Považují spolupráci školy a rodiny spíše jako přehazování problémů a domnívají se, že by si každá instituce měla řešit problémy sama. Jelikož jsme měli možnost dotázat se i mnohých učitelů-rodičů, zjistili jsme, že ze strany školy je spolupráce rodiny velice důležitá.
Definujte atmosféru v českém školství jedním slovem
Odpovědi:
spíše záporné: hrůza 2x, špatné, neúcta k pedagogům, nekomplexní, špatný přístup učitelů, děti nemají úctu k učitelům, málo praktických činností, napětí, diktatura, chaos, blbá nálad 2x, zastaralé, neumí zaujmout
spíše kladné: dobrý 5x, ucházející 2x, z historického hlediska vzkvétá, uvolněná
Komentář:
Skoro ⅔ dotázaných hodnotí české školství spíše negativně, někteří dokonce slovy jako: diktatura, chaos. Kladných odpovědí byla zhruba jedna třetina. Od dotazovaných bylo velice silně patrné, jestli mají osobní dobrou nebo špatnou zkušenost.
Jak byste zvýšili důvěru v pedagogy a prestiž jejich pozice?
Odpovědi:
více práce a kontaktu s rodiči 6x, zvýšení platu 3x, přísnější systém a vyšší pravomoce učitelů, podpora pedagoga ze strany rodičů, mimoškolní aktivity 3x, osobnost ředitele /vedení, zaměření na zahraniční zkušenosti pedagogů, staré struktury, více psychologického vzdělání, vyšší autorita, vstřícnost a otevřenost vůči dětem
Komentář:
Na této otázce byl patrný dopad předchozí otázky, která se ptala na vztah rodičů a školy. Celkem 6 dotázaných pak odpovědělo, že prestiž pozice pedagoga by byla zlepšena díky kontaktu a práci s rodiči. Celkem třikrát bylo zodpovězeno, že by mělo dojít ke zvýšení platu pedagogů jako formy motivace a stejně tak bylo třikrát zodpovězeno, že bylo být organizováno více mimoškolních aktivit. Mezi inovativní myšlenky pak můžeme zařadit: zvýšení důrazu na vzdělání v zahraničí či psychologického vzdělání a otevřenost a větší přátelskost vůči dětem. Na druhou stranu byla uvedena i odpověď, která chce návrat ke starým strukturám.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
AdresaHradecký venkov o.p.s.
Husovo nám. 83, Nechanice 50315
Tel.731 516 980
E-mailmas@hradeckyvenkov.cz
E-mailmap@hradeckyvenkov.cz
E-mailksp@hradeckyvenkov.cz
Přidat komentář