Fulltextové vyhledávání

Komunitní sociální práce na venkově

Od letošního roku mapuje tým sociálních pracovnic situaci na území obcí mikroregionů Nechanicko a Urbanická brázda. Cílem KSP je zavést v malých obcích systematickou komunitní sociální práci, kdy budou aktivizovány cílové skupiny – osoby pečující o jiné osoby, samoživitelé, senioři, osoby ohrožené předlužeností, menšiny, osoby s handicapem, negramotní apod. Tyto osoby se ve spolupráci se samosprávou a místní komunitou budou podílet na řešení své nepříznivé životní situace. Činnost týmu KSP je pro všechny zdarma.

 výřez.png

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7
Arteterapie pro MŠ
8
Arteterapie pro MŠ
9 10
11 12 13
Zajímáte se o permakulturu?
14 15 16 17
18
Paměťové techniky a jejich využití ve výuce
19
Nástroje Windows 10 a jejich využití ve školní praxi
Arteterapie pro MŠ
20
Arteterapie pro MŠ
21
Onilne seminář pro MŠ - Jak podpořit zdravé odpoutání od matky
22 23 24
25 26
Arteterapie pro MŠ
27
Arteterapie pro MŠ
28
Arteterapie pro MŠ
29
Práce s chybou
Arteterapie pro MŠ
30 31
Drobečková navigace

Úvod > Hradecký venkov > Aktuality > Tvorba strategického plánu rozvoje školy

Tvorba strategického plánu rozvoje školy



Datum konání:
16.1.2019

V budově NIDV jsme se 16. ledna školili na tvorbu Strategického plánu rozvoje školy s panem Mgr. Františkem Eliášem, abychom mohli být nápomocni školám z území.

Pan Eliáš má dlouholeté zkušenosti s tvorbou Strategického plánu rozvoje školy, který sám již několik let vytváří ve své škole, kde je ředitelem.

Škola si zanalyzuje současný stav pomocí SWOT analýzy, která pomůže škole nalézt aktuální problémy a slabé stránky, stejně tak jako nové možnosti růstu a silné stránky. 

Vyjasní si misi, což je odpověd na otázky "Kdo jsme? Co děláme?" a týká se současnosti. Je to vlastně vizitka školy. 

A zamyslí se nad vizí školy. Vize školy odpovídá na otázky "Kam směřujeme? Čeho chceme dosáhnout? Jaká by měla být škola, ve které to funguje?" a týká se budoucnosti (většinou tak 5 let). Vize by měla být sdílena mezi pedagogy, žáky, rodiči,... a ti by se také měli do její realizace zapojit. Je důležitá pozitivní motivace.

Dalším krokem je vytvoření si Akčního plánu (Plánu implementace), který obsahuje seznam jednotlivých konkrétních úkolů/kroků/akcí/aktivit vedoucích k dosažení vize. Tvoří se většinou na dobu jednoho roku.

No a jedním z posledních kroků je Evaluace a aktualizace. Evaluace je vyhodnocování kvality naší práce, neboli zhodnocení, jak se nám daří přibližovat se k vysněnému stavu/vizi. Na základě těchto vyhodnocení je potom možná aktualizace celého Strategického plánu rozvoje školy.

 

Na tvorbu Strategického plánu rozvoje školy budeme určitě během jara pořádat školení, pozvánky budeme rozesílat a určitě ji najdete i na našem facebookovém profilu.

ZDE si můžete zdarma stáhnout příručku Strategie rozvoje školy "stručně a jasně", kterou vydal pan Eliáš.

IMG_20190116_123619.jpg