Fulltextové vyhledávání

Komunitní sociální práce na venkově

Projekt, který pracuje více než rok v mikroregionech Nechanicko a Urbanická brázda aktivně pomáhá v mnoha životních situacích cílových skupin. Významná část činnosti směřuje k seniorům a zdravotně znevýhodněným občanům, kterým pracovnice pomáhají např. zajistit místo při očkování, požádat o sociální dávky, zapůjčit či zakoupit kompenzační pomůcky, hledat zdroje pomoci a podpory v rodině. Prostor však vzniká i pro běžné popovídání s osaměle žijícími seniory. Podařilo se také zajistit výpočetní techniku pro rodiny, které musí se svými dětmi absolvovat distanční výuku. Dokážeme pomoci i s chybějícím ošacením, obutím, mobilním telefonem. Od počátku března funguje také bezplatná právní poradna

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
30
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
31
Středeční chvilka pro knihu
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
1
Čtvrteční chvilka na knihu
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
2
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
3
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
4
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
5
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
6
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
7
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
8
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
iSophi - webinář
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
9
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
10
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
11
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
12
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
13
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Kritické myšlení a schopnost argumentace a Sociální sítě a kyberšikana
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
14
Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga ve výuce
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
Kritické myšlení a schopnost argumentace a Sociální sítě a kyberšikana
Velikonoční výzva aneb vytvořte megavejce 2021
15
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
16
Vyhlašujeme soutěž pro mateřské školy z území ORP Hradec Králové ,,Pohádkové leporelo"
17 18
19 20 21
Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga ve výuce 2
22 23
První informační setkání s questingem
24 25
26 27 28
2. setkání PS pro výuku dějepisu a občanské výchovy
29 30 1 2
Drobečková navigace

Úvod > Hradecký venkov > Aktuality > „Syndrom vyhoření“ a jeho předcházení

„Syndrom vyhoření“ a jeho předcházení



V rámci MAP II jsme udělali rozhovor s 10 pedagogy tělesné výchovy, působících na základních školách v našem řešeném území, na téma „předcházení syndromu vyhoření u pedagogů“. Rozhovor se opíral o výzkum týmu vědců z Pedagogické a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy, ze kterého vyplývá, že zhruba každý pátý učitel trpí syndromem vyhoření, což se samozřejmě projevuje i v samotné výuce a práci se žáky.

Hlavním a v každém rozhovorů zmíněnou příčinou SV, jsou nároky kladené na každého učitele v rámci jeho práce. Například při třídnictví je pedagog vystaven větší zátěži v administrativě a řešení třídnických záležitostí, čemuž by mohlo pomoci kupříkladu roční volno mezi další třídou. Je zde i riziko „nošení práce domů“, podle dotazujícího mnoho pedagogů nerespektuje svoji vlastní pracovní dobu, a po skončení vyučovacích hodin a opuštění sborovny si berou spoustu věcí domů a nedává dostatečný prostor pro odpočinek, relaxaci a vyčištění hlavy od školních záležitostí. S tím souvisí nepravidelná či dokonce žádná starost o vlastní duševní hygienu a občasný přístup k práci s nadhledem. Byla zmíněna i problematika zahlcení administrativou. Podle dotazujících se zpravidla vyhoření projevuje u učitelů, kteří mají od žáků přemrštěná očekávání, dle nich je třeba vnímat faktické kompetence žáků a s těmi pracovat, ty rozvíjet a skrze ně uplatňovat své ambice, učitel by měl mít na srdci rozvoj všech svých žáků i těch kteří mu jsou nesympatičtí. S tím ovšem souvisí i nedostatečná vstřícnost okolí a nerespektovaní postavení učitele.

V souvislosti s duševní hygienou jsme se při rozhovoru dotkly i tématu pravidelné fyzické aktivity a jak k ní namotivovat samotné žáky a pedagogy. Všichni účastnění se shodli na tom, že pohyb je jednou z důležitých forem udržení si psychické pohody a zároveň přiznali, že motivace k pohybu především u žáků je velmi obtížná. Návrhem pro podporu pedagogů k pohybu je především nabídka pohybových aktivit ze strany zaměstnavatele, nabídka různých akcí – například konání společných kolektivních aktivit žáků s pedagogy, jejímž vedlejším produktem je i utužování vztahů. V jedné ze základních škol je pro zaměstnance zajištěna kartička multi sport. Jeden z pedagogů velice zajímavě popsal zmíněnou problematiku: „…celá tato problematika z mého soudu má svou příčinu ve špatném nastavení výuky TV a obecně, českého školství, generuje příslušné množství frustrovaných jedinců, kteří jsou v průběhu školní docházky utvrzování ve své nedostatečnosti přeneseně do TV. Ty pak lpí na klasifikaci výkonů bez respektování individuálních potřeb žáků, toto vede k tomu, že zde jsou 2 skupiny žáků, první je úzce specializovaná na disciplínu odmítající jiné sporty a sportovní disciplíny, ve kterých nedosahují skvělých výkonů a 2) žáci odmítající vše, jelikož se v žádné disciplíně nevyrovnají jedničkám. Učitel by pak měl hledat cesty k tomu, aby jeho působení na žáky vedly k podpoře spontánnosti při provozování sportovních výkonů. V dospělém věku pak z mého pohledu mají větší vztah ke sportování lidé s vyšším dosaženým vzděláním.“

business-19156_1920.jpg


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů